Met het aantrekken van de woningmarkt en de hoge omloopsnelheid van het vastgoed wordt Funda door verschillende makelaars en consumenten regelmatig niet meer gebruikt als verkooptool. Uit onderzoek en ervaring is gebleken dat Funda essentieel is voor het beste eindresultaat!
Funda? Jazeker!
Funda is de nummer één website van de Nederlandse woningzoekers! Funda beweert miljoenen unieke bezoekers per dag te hebben. Deze komen veelal rechtstreeks vanuit Funda zelf, maar uiteraard ook via Google. Als makelaarskantoor kan men dat alleen maar bevestigen, aangezien de meeste informatie- en bezichtigingsaanvragen via funda.nl komen.
Door de huidige overspannen woningmarkt zijn er steeds meer verkopen die vanuit het ‘eigen netwerk’ van de makelaar komen. Dus minder financiële en tijdsinvestering en toch een goede koper. Daarnaast heeft de makelaar een extra service naar de woningzoekers. Logisch?!
Op basis van ervaringen is dat absoluut niet het geval! Waar dient een makelaarskantoor voor? Juist, de woning verkopen met de juiste presentatie, de juiste informatie, tegen een zo hoog mogelijke prijs en met de beste voorwaarden. Dit kan alleen met de juiste marketing en verkoopformule! Hierbij is Funda absoluut nodig!
Het grootste gedeelte van de inspanning bij de verkoop bestaat uit marketing: Social media, een verkoopbord, een mailing en de optimale presentatie op Funda. Een combinatie van dit alles zorgt ervoor dat het immense netwerk van potentiële kandidaten wordt bereikt. De kans is dus vele malen groter dat de woning voor een ‘topprijs’ wordt verkocht dan wanneer er uit een kleinere vijver wordt gevist.
Conclusie:
Meer marketing –> meer bereik –> meer views –> meer potentiële kandidaten –> meer biedingen –> optimaal verkoopresultaat
‘Bespaar niet op een paar honderd euro, want Funda is onmisbaar voor het allerbeste verkoopresultaat’